Драгоманова 8а/8б
Цей тест складено за мотивами запитань, які виникали у нас самих або в інших мешканців наших будинків. Усі відповіді базуються на особистій думці та даних, зібраних із різних джерел.
Усі прізвища наведені виключно для прикладу 🙂
На жаль, є помітна кількість людей, які слабко або зовсім не розуміючись на предметі та технологіях, постійно створюють “білий шум”, який не несе або майже не несе під собою нічого, крім емоціонування. За результатами енергоаудиту, нашим будинкам було присвоєно клас енергетичної ефективності F, тобто найгірший із можливих, за того, що проєктний мав бути D. Та й F у нас, судячи з цифр, був тільки тому, що після F ще гірші класи не присвоюють, інакше в нас був би H, I або навіть K.
В обох будинках:
У 8а
Встановлення регулювальних клапанів – це один із першочергових пунктів, запропонованих у результаті енергоаудиту, який був у нас проведений на початку 2015 року.
Відповідно до ЗУ “Про енергетичну ефективність будівель” наявність енергосертифікатів є обов’язковою, якщо ОСББ планує брати участь у державних або міських програмах з підвищення енергоефективності. І тільки завдяки такому аудиту та отриманому сертифікату ми точно знаємо, що в нашому будинку необхідно вдосконалити для того, щоб нам усім було комфортно в цьому будинку жити та економити на оплаті комунальних послуг.
Тому що глухі фасади (торці) будівель – найбільш економічно обґрунтований кандидат на зменшення втрат.
Тому що це дуже велика сума і дуже великий проєкт, і ні Правління, ні жителі не були готові на проведення такого масштабного проєкту. Крім того, не факт, що ми б отримали фінансування від міста і держави за програмою 70/30.
Усе це тому, що мета заходів, що проводяться, не утеплення як самоціль, а підвищення енергоефективності, шляхом зменшення втрат тепла. Лічильники тепла (опалення) встановлені на кожен будинок, тому зменшення втрат тепла економить витрати кожного мешканця, оскільки витрати на опалення потім розподіляються на всі квартири в кожному з будинків, тому й економія теж стосується всіх.
Латочне утеплення – малоефективне витрачання грошей, тому що, по-перше, як правило, на верхній і нижній межах ділянки утеплення конструктивно знаходяться шви залізобетонних плит перекриття. І в цих місцях точка роси різко зміщується всередину стін: і у верхню, і в нижню, від “утепленої” квартири. Грибок і пліснява утворюється по обидва боки перекриття в кутах примикання підлоги і стелі до зовнішньої стіни, тобто таке утеплення не врятує і мешканців “утепленої” квартири.
На цих же граничних ділянках відбувається більш інтенсивне зволоження (внаслідок конденсації по всьому перерізу стіни) і промерзання через торці плит перекриття.
Дощова вода, сніг, лід, потрапляючи і накопичуючись на верхньому торці такого утеплення, під час перепадів температури від плюса до мінуса і навпаки, руйнують клейове кріплення теплоізоляційних плит до стіни, тим самим, ще більше відкриваючи доступ води і до стіни, і всередину утеплювача…
Оскільки при утепленні окремої квартири суцільний контур теплоізоляції створити дуже важко, то неможливо забезпечити герметичність примикання ділянок утеплення. А намокання і промерзання веде до подальшого руйнування і стін, і теплоізоляції. По-друге, якщо утеплити тільки частину будинку, то тепло розсіюється через неутеплену його частину.
Ще однією проблемою є різкий перепад температур усередині стіни біля межі такого утеплення, який прискорює руйнування міжпанельних швів і самих панелей.
Важливо засвоїти істину, що в багатоквартирному будинку тепло, яке обігріває одну квартиру, через стіни і вентиляцію обігріватиме і сусідні квартири, і МЗК.
Навіть якщо не вмикати батареї в МЗК, то коридори та ліфтові майданчики опалюватимуться через теплообмін.
Будинок споживає тепло як цілісний об’єкт. Тому для багатоквартирного будинку сенс має тільки комплексне утеплення, яке дасть змогу зберегти тепло.
Під час продажу вартість житла в такому утепленому будинку буде вищою на 10-15%.
Така ситуація цілком можлива. Попри удавану однаковість будинків, суми можуть і будуть відрізнятися. Нижче перелік того, від чого залежить витрата тепла:
Квитанцію за умовний січень ви отримуєте на початку або в середині лютого. При цьому дані за опалення зніматимуться не з першого січня по 31 січня, а за період з 23-25 грудня по 23-25 січня. Саме так подаються дані постачальнику. Отже, до моменту отримання вами платіжки минає щонайменше два тижні, а найчастіше й більше…
Автоматика ІТП дає змогу керувати температурою в системі опалення залежно від температури навколишнього середовища та інших параметрів. Зокрема, це дає змогу зменшувати споживання тепла, коли на вулиці стає тепліше. Усе це дає змогу витрачати помітно менше за відносно високих температур на вулиці.
Встановлені у нас під час будівництва дерев’яні двері та вікна не задовольняють сучасним вимогам. У нових будинках такі рішення вже не застосовуються. Вони одинарні, мають серйозні проблеми з герметичністю і через них з приміщень виходить тепло, обігріваючи вулицю і охолоджуючи будинок. Їх заміна на металопластикові дала змогу помітно поліпшити температурний режим у приміщеннях, при цьому, відмовившись від опалення МЗК.
Вони або помиляються, або брешуть. А може й те, й інше одночасно.
Нижче, зображення, на якому поєднані фотографії тепловізором торців будинків: зліва Драгоманова 8 (не утеплено), праворуч Драгоманова 8а (утеплено).
Фотографії зроблені 24.01.2019 у районі 7:30 ранку.
На зображеннях чітко видно, як “витікає” тепло через ці самі “теплі” панелі на стиках і не тільки на них, а й в інших місцях. Там же видно, як відбувається витік з-під квартири, яка провела “латочне” утеплення.
Серед подальших заходів з термомодернізації можна розглядати:
Якщо пункт позначений як “опрацювати”, то це просто думки про перспективні заходи, які можуть знизити поточні витрати
Якщо пункт позначений як “опрацювати”, то це просто думки про перспективні заходи, які можуть знизити поточні витрати
“Холодно”, “тепло” тощо поняття суб’єктивні. Спробуйте заміряти температуру термометром і порівняти з температурою у квартирі.
Температура льоду – менше нуля, до речі 🙂
А якщо серйозно, то температура батарей залежить від того, як працює автоматика. А вона, своєю чергою, орієнтується на температуру навколишнього середовища. Якщо на вулиці +10, то батареї мають бути ледь теплими, а може навіть “прохолодними”, за відчуттями. І це означатиме, що їхня температура 24-34 градуси і те, що вони все одно віддають тепло у квартиру, обігріваючи її.
Щороку відбуваються дискусії на тему коли вмикати і вимикати опалення. Як аргументи використовують “дітей, що замерзають”, укази мера, приклади увімкнених будинків тощо.
Для себе потрібно розуміти, що ОСББ – це, по суті, акціонерне товариство, де кожен власник має акцій (голосів) стільки ж, скільки в нього квадратних метрів. І ОСББ загалом, теоретично, може весь рік не вимикати опалення, або весь рік не вмикати. Питання увімкнення/вимкнення стосується тільки грошей, які всі разом платитимуть, а все інше – це інформаційний шум і не більше. Фактично, раннє увімкнення або пізнє вимкнення призводить до того, що забаганки окремих мешканців оплачуються всіма разом. Локальне підвищення температури може і повинно забезпечуватися власним коштом, завжди можна увімкнути обігрівач або кондиціонер і платити самостійно.
Це міська програма, організована КМДА, щодо спільного фінансування ОСББ, які проводять теплову модернізацію своїх будинків. 70% бюджету робіт з теплової модернізації оплачують з державного бюджету. 30% бюджету оплачують самостійно співвласники такого будинку.
Відповідно до ЗУ “Про енергетичну ефективність будівель” держава стимулює ті ОСББ, які проводять роботи з теплової модернізації будинку та беруть теплові кредити.
Держава частково компенсує суму кредиту, яка була взята співвласниками такого ОСББ. Розмір такої компенсації може сягати 60-70% від суми (тіла) кредиту.
Така компенсація дає змогу значно скоротити суми платежів, які виконуються виключно силами співвласників.
Крім того, ми беремо кредит на короткий термін, не більше 1-3 місяців, щоб не переплачувати відсотки за кредитом.
Наша частина (30%): 1127460 грн
Сума кредиту: 1127460 грн
Перша компенсація: 471692,45 грн
Друга компенсація: 338238 грн
Відсотки за використання кредиту: 16518,02 грн Разом, загальна сума всіх витрат на заходи з енергомодернізації становила приблизно 3758200 грн, а заплачена членами ОСББ сума склала тільки 334000 або 8,9% від загального обсягу! Тобто ми отримали заходи зі знижкою понад 90%!
Члени правління працюють на волонтерських засадах, жодних коштів із фондів ОСББ на цю діяльність не виділяється.
У всіх, звісно, свої мотиви. Здебільшого, кожен хоче зробити наші будинки кращими, контролювати діяльність ОСББ, щоб потрібні речі робилися, а непотрібні – ні
Правління призначене для управління поточною діяльністю ОСББ у межах своїх повноважень, що описано в Статті 10 Закону. У правління та його членів немає чіткого списку обов’язків, є список повноважень, у межах яких і проводиться робота. Здебільшого, вона зводиться до ухвалення рішень щодо поточної діяльності, організаційних питань тощо.
Зарплату в ОСББ отримують Голова правління, Управитель, двірники, прибиральниці. Решта послуг оплачуються на договірній та/або контрактній основі й окремих людей у штаті немає.
Усі витрати ОСББ планує на рік, як результат є заплановані до початку року і фактичні по його закінченню суми, які й діляться на 12 місяців.
Насправді, на прибудинкову територію витрачається не так багато. Сама по собі стаття називається “Утримання будинків та прибудинкових територій”. Вона в себе включає:
На утримання безпосередньо прибудинкових територій йде полив влітку, прибирання снігу взимку, частина оплати роботи двірників, пов’язана з прибиранням території, витратні матеріали, пов’язані з цим.
У нас в ОСББ не передбачено подання заявок за допомогою чату. У нас у штаті немає людей, які приймають заявки в чаті, передають їх далі, контролюють виконання і дають консультації. Чат створювався виключно для того, щоб люди могли допомагати один одному. Контакти обслуговуючих організацій є на сайті та на дошках оголошень.
Диспечерську службу безсумнівно можна створити свою або під’єднатися до якоїсь комерційної, але це помітні витрати, які збільшать квартплату.
Вирішення таких питань перебуває поза зоною повноважень і відповідальності. Голова та Управитель займаються операційною діяльністю з підтримання функціонування житлового комплексу. Правління – орган, що контролює діяльність, або простими словами, стежить за тим, щоб рішення ухвалювали не одноосібно і на користь мешканців.
Такі проблеми мають вирішуватися особисто, ініціативними групами або правоохоронними органами.
Ідеї, самі по собі, нічого не варті. У будь-якому проєкті, ідея – це 1% і не більше. Якщо ви пропонуєте щось зробити, то підготуйте такі матеріали:
Проста відповідь – ніхто не винен.
У нас немає людей, яким платять за те, що пишуть вам довгі тексти. Поважна причина – це добре, але витрачати свій власний час, щоб передавати вам прослухане – справа цілком добровільна. Саме тому, це можуть зробити будь хто, хто був там. Нам узагалі потрібні добровольці, які комунікуватимуть з Головою, Правлінням тощо, перетворюватимуть це на зрозумілі тексти і доноситимуть до мешканців. На жаль, за останні 15 років таких майже не було.